Dijital Uluslararasılaşma: Sınır Ötesi E-Ticaret


Ay S., Aydemir M. F.

Ticarette Dijital Dönüşüm ve E-Ticaret, Sema AY,Hilal Yıldırır KESER, Editör, Değişim Yayınları, İstanbul, ss.393-407, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Değişim Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.393-407
  • Editörler: Sema AY,Hilal Yıldırır KESER, Editör
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İnternete erişimin kolaylaşması ve internet kalitesinin yükselmesi, akıllı telefonların piyasaya hızlıca nüfuz etmesi, lojistik alanındaki ilerlemeler, kredi kartı kullanımın artması yanında alternatif ödeme yöntemlerinin gelişmesi gibi nedenler, özellikle 2010’lu yıllardan itibaren sınır ötesi elektronik ticaretin hızla büyümesine yol açmıştır. Sınır ötesi elektronik ticaret (e-ticaret), ürünlerin online mağazalarda, ulusal sınırlar üzerinden alınıp ve satıldığı dijital bir ticarettir. Böylece tüketiciler, daha çok ürüne, üreticiler de daha geniş pazarlara kolayca ulaşma imkanına sahip olmaktadır. Sınır-ötesi e-ticarette alıcı ve satıcı aynı ülkede ikamet etmediği gibi genellikle aynı para birimi kullanılmamakta, farklı diller konuşulmakta ve farklı yargı hükümleri geçerli olmaktadır. E-ticaret, ekonomik ve ticari hayatın birçok alanında bulunmaktadır. E-ticaret, çeşitli teknolojik araçlar kullanılarak, uluslararası ticarette önemli roller üstlenmiş, yeni iş yöntemlerinin geliştirilmesine olanak sağlamış, yeni gelir alanları oluşturmuş ve uluslararasılaşma sürecinde adeta küresel bir moda haline gelmiştir. Bir işletme açısından internet üzerinden yurtdışına açılmak, belli zorluklar yanında klasik uluslarasılaşmadan daha hızlı ve kolay görülmektedir. Bu itibarla, özellikle e-ihracat, yurtdışında satış yapan işletmelere yurtiçi pazarlarda var olmanında ötesinde büyük bir avantaj sağlamaktadır.