International Education Studies, cilt.13, sa.8, ss.29-41, 2020 (Hakemli Dergi)
Günümüzde
bireylerin düşünsel, algısal ve duygusal açılardan bir bütün olarak eğitilmesinin
hedeflenmesi, eğitim alanlarından birisi olan görsel sanatlar eğitimini önemli
bir yere koymaktadır. Çünkü görsel sanatlar eğitimi aracılığıyla estetik algı
gelişimi gösteren birey yeni biçimleri algılamayı, çevresini ve sanatsal
yapıtları farklı bir gözle görebilmeyi öğrenir. Böylelikle düşünsel
faaliyetlerinde de aşama kaydederek yaratıcılığını ve sosyal alışkanlıklarını
da bu bağlantıda inşa eder. Görsel sanatlar eğitiminin taşıdığı bu önem,
nitelikli görsel sanatlar öğretmenlerinin yetiştirilmesini gerekliliğini
doğurmaktadır. Öğretmenliğin teori ve pratik arasında kurulan bağ ile
mükemmelleşilen bir meslek olması, öğretmenlik uygulaması sürecini ve bu
süreçte öğretmen adayına en yakın konumda olan uygulama öğretmeninin tutum ve
rehberlik davranışlarını incelemeye değer kılar. Bu araştırmada öğretmenlik
uygulamasında öğretmen
adaylarının mesleki gelişiminde önemli rol oynayan gözlem süreçlerinde uygulama
öğretmenlerinin göstermesi beklenen tutumlara odaklanılmıştır. Bu tutumlar,
gözlem süreçlerinde öğretmen adaylarına fayda sağlaması beklenen rehberlik
davranışları çerçevesinde ele alınmış; ayrıca uygulama öğretmeninin, öğretmen
adayı ile kurdukları mesleki iletişime de odaklanılmıştır.
Setting as the targeting the education of individuals in terms of intellectual, perceptual and emotional aspects as
a whole places the visual arts education, which is one of the fields of education, at an important position. That is
due to the fact that the individual who has aesthetical perception development through fine arts education learns
how to perceive new forms and to view his/her environment and artistic structures from a different perspective.
Thus, the individual makes progress in his/her intellectual endeavors, and also enhances his/her creativity and
builds social habits in this connection. This importance attached to visual arts education demonstrates the
necessity of raising qualified visual arts teachers. The fact that teaching is a profession which is perfected
through the establishment of the link between theory and practice makes worth analyzing the process of teaching
practice and attitudes and guiding behaviors of practitioner teacher who is placed at the closest position to the
prospective teacher in this process. In this research, the focus was placed on attitudes which practitioner teachers
were supposed to demonstrate in observation processes which played a crucial role in occupational development
of prospective teachers during teaching practice. These attitudes were addressed in the framework of guiding
behaviors which were supposed to be beneficial to prospective teachers in observation processes.