Uluslararası Akademik Çalışmalarda Yayıncılıkta Yeni Biçim ve Metodoloji Arayışları Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
Günümüzde Endüstri 4.0, nasıl makinaları sanallaștırarak birbirleri ile ilișki kurmasını sağlıyorsa, birçok alan ve sektörü de birbirleri ile ilișkili hale getirmeye zorlamaktadır. Bu çalıșma, alanyazına odaklanarak, Endüstri 4.0’ın en önemli unsurlarından olan tasarımın, eğitim ile ilișkisini göstermeyi amaçlamaktadır. İlk olarak, Endüstri 4.0 ve tasarım kavramsal olarak açıklanmıș ve eğitimde gerçekleșebilecek dönüșümler ve öngörülerle tasarımın eğitimdeki yeri ele alınmıștır. Tasarım becerilerinin kazandırılması ve geliștirilmesi açısından eğitim kademelerinin günümüzdeki durumları incelendiğinde, yașanan teknolojik gelișmeler altyapı değișikliklerini ve tasarım odaklı düșünen bireyler yetiștirmeyi zorunlu kılmıștır. Endüstri 4.0 ile tasarımın eğitimdeki yerinin belirginleșmesinin yanı sıra eğitim kurumunun nitelikleri de bu çerçevede değișmiș ve değișmeye devam etmektedir. Ülkemizdeki eğitim sisteminin, Endüstri 4.0’ın gereksinimleri doğrultusunda yeni eğitim-öğretim ve yöne tim-yönetișim yaklașımları ile donatılması, geliștirilmesi ve dijital teknolojilere uyum sağla masını kolaylaștıracak adımların atılması, geleceğe hazır ve donanımlı nesillerin yetiștirile bilmesini mümkün kılacaktır.