Dil Dergisi, sa.140, ss.43-51, 2008 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada dinleme sınıflarında şarkı kullanımı ve seçimi konusu incelenmektedir. Başlangıç seviyesindeki 3 öğrenciye farklı türlerde 9 şarkı dinletilmiş ve şarkı başına 3 dinleme ile sözlerde bırakılan boşlukları doldurmaları istenmiştir. En iyi anlaşılan şarkılar akustik soft rock ve soft rock türlerindeki şarkılar olmuştur. Bulgulara gore telaffuzun netliğinin ve enstrüman yoğunluğunun azlığının anlamayı artıran etmenler arasında olduğu görülmektedir. Öte yandan, solistin milliyetinin anlamada bir etkisi olmadığı görülmektedir. Farklı türlerdeki daha fazla şarkı analizi alana katkıda bulunabilir. Anahtar sözcükler: dinleme, müzik, tür, şarkı
This study examines the use and selection of songs in listening comprehension
classes. 3 students at elementary level listened to 9 songs in different genres and
were asked to fill in the blanks in the lyrics provided in three listening cycles. The
best comprehended songs were in acoustic soft rock and soft rock genre. The fin-dings
suggest that the clarity of pronunciation and the low density of instrumentation are
key factors in increasing listening comprehension. On the other hand, the origin of
the singer does not seem to affect the comprehension. Analysis of songs in more
varied genres may contribute to the field.
Key words: listening, music, genre, songs