EKONOMİ MALİYE İŞLETME DERGİSİ (EMİD), vol.3, no.2, pp.118-140, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmada, yerli turistlerin Alanya’yı tekrar ziyaret etme niyetleri ile ilişkili değişkenlerin belirlenmesi ve bu
değişkenlerin Uyum Analizi Yöntemi kullanılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, kolayda
örnekleme yöntemine göre, Alanya’da tatil amaçlı konaklama yapmış 157 yerli turiste internete dayalı anket
yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında, kategorik değişkenler ile Ki-kare Bağımsızlık Testi yapılmıştır. Bu testler
sonucunda, yerli turistlerin Alanya’yı tekrar ziyaret etme niyetleri ile ilişkili altı kategorik değişken belirlenmiştir.
Bunlar: (i) Hane halkı gelir düzeyi, (ii) Alanya’daki toplam tatil sayısı, (iii) Alanya’da en son tatildeki genel
memnuniyet düzeyi, (iv) Alanya’da en son tatilin mevsimi, (v) Alanya’da en son tatilde kalınan yer ve (vi) Alanya’nın
tanıtımının yapılması. Sonrasında, bu altı değişkenin kategorileri ile yerli turistlerin Alanya’yı tekrar ziyaret etme
niyetlerinin kategorileri arasındaki ilişkiler Uyum Analizi Yöntemi kullanılarak ayrı ayrı incelenmiştir. Sonuç olarak,
Alanya turizminin gelişimi için kullanışlı önemli göstergeler elde edilmiştir.