OTEKON 2020, Bursa, Türkiye, 6 - 07 Eylül 2021, ss.1-10
Bu
çalışma kapsamında, değişken manyetik alan DMA özelliğine sahip tekerlek içi
elektrik motoru mimarisi ile sürekli değişken güç aktarma organına SDA (CVT)
sahip araç şasesi içerisine konumlandırılan elektrik motoru mimarisinin WLTC
sınıf 2 sürüş çevrimi ile enerji tüketim değerleri kıyaslanmıştır. Sürekli
değişken güç aktarma organı, motorun çalışma noktalarını sahip olduğu yüksek
verimli bölgelerde çalışacak şekilde kontrol ederek enerji tüketimini azaltmayı
hedeflemektedir. Değişken manyetik alanlı elektrik motoru mimarisi ise,
operasyonel çalışma noktalarını kontrol etmek yerine, motorun verim haritasını
kontrol ederek talep edilen tork ve açısal hız değerinin yüksek verimli bölgede
karşılanmasını sağlamaktadır. Matematik
modelin çıktıları neticesinde DMA mimarisinin, SDA sisteminin 2. vites
profiline göre yaklaşık %3 daha az ve 1.
vites profiline göre yaklaşık %1.6 daha fazla enerji tükettiği görülmüştür. Bu çalışma, gelecekte yapılacak optimizasyon
ve deneysel çalışmalara temel olacağı düşünülmektedir.