Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, cilt.21, sa.3, ss.275-318, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın temel amacı; bir okul kültürü içinde yaşayan bireylerin,
eylemlerini ortaya koyarken yorumladıkları sembol ve anlamları incelemektir.
Etnografik şekilde tasarlanan bu çalışmanın verileri; gözlem, görüşme, alan
notları ve dokümanlar yoluyla, Eskişehir’de yer alan bir okuldaki müdür,
öğretmenler, öğrenciler, güvenlik görevlisi, okul aile birliği üyesi ve
mezunlardan toplanmıştır. Sembollerin çözümlenmesi sonucu okul kültürüne
yönelik beş kategori elde edilmiştir. Bu kategoriler; “başarı, bireylerin ilgi ve
yetenekleri doğrultusunda gelişmesidir; biz bir aileyiz; okul müdürü değişimin
başlatıcısı ve yöneticisidir, birey kontrol ve disipline edilmelidir; çatışmanın
kaynağı güç ve farklılıklardır” şeklinde belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen
bu sonuçlar bağlamında uygulamacılara ve araştırmacılara dönük bazı öneriler
sunulmuştur.