Yeni koronavirüsün (COVID-19) tüm dünyada eğitim üzerindeki zorunlu değişim ve kaçınılmaz etkileri ile birlikte uzaktan eğitim yaklaşımı ön plana çıkmıştır. Bu küresel salgın, eğitimin kesintiye uğratılmadan devam ettirilmesi gerekliliğinden yola çıkarak, eğitimde teknolojik alt yapıya daha fazla yatırım yapılması gerektiğini, kullanılan eğitim modelleri ve yaklaşımları yerine alternatif öğrenme yaklaşımlarına da önem verilmesinin gerekli olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, COVID-19 sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimle ilgili düşüncelerini araştırmayı hedeflemektedir. COVID-19’un devam ettiği ve ne zaman biteceğinin belli olmadığı bu süreçte yapılan bu çalışmada araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 74 lise öğretmeninden çevrimiçi anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları zorlukları belirtirken internet ve cihaz eksikliğine bağlı teknolojik noksanlıkları ve bundan kaynaklı öğrenci devamsızlıklarını, sürece bağlı motivasyon eksikliğini, iletişimde yaşanan sorunları ve bunun dışında tecrübe ettikleri diğer bazı sorunları dile getirmişlerdir. Çalışmanın sonunda araştırmanın sonuçlarına göre öneriler sunulmuştur.
The distance education approach has come to the fore with the compulsory change and inevitable effects of the novel coronavirus (COVID-19) on education worldwide. This global epidemic has shown that with the understanding of the necessity of continuing education without interruption, more investment should be made in the technological infrastructure in education, and it is necessary to attach importance to alternative learning approaches instead of the education models and approaches that had been used. This study aims to investigate teachers’ opinions on distance education during COVID-19. This study was conducted during COVID-19 and was unclear when it would end. A case study design was used. The data were collected from 74 high school teachers using an online questionnaire. The findings obtained showed that while the teachers stated the challenges they encountered in the distance education process, teachers expressed the technological deficiencies due to the lack of internet and devices and student absenteeism due to this, the lack of motivation due to COVID-19, the communication problems and some other problems they experienced. At the end of this study, suggestions were made in light of the findings.