Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, cilt.56, sa.1, ss.329-352, 2021 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın temel amacı literatürde hizmet kalitesinin ölçülmesindeki öncü araşlardan olan SERVQUAL
ölçeğinin literatürdeki dönemsel değişikliklerini ve gelişimini incelemektir. Çalışmanın veri seti 1980-2020
yılları arasında yayınlanan ve Web of Science veri tabanında alıntılanan akademik makaleleri
kapsamaktadır. Söz konusu akademik makalelerde, başlığında “Service Quality” ve / veya “SERVQUAL”
kelimesi bulunanlar incelenmiştir. Bibliyometrik analiz SciMat yazılımı kullanılarak, anahtar kelimelere
dayalı bir ortak kelime analizi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Hizmet kalitesi ve bu bağlamda önemli bir
ölçüm aracı olan SERVQUAL ölçeği çalışma alanının üç farklı dönemi incelenmiş, her dönem için ortaya
çıkan temalar belirlenmiştir. Yine her bir periyot için atıf ve yayın performansları incelenerek, dergi ve
yayın dağılımları incelenmiştir. Analiz sonuçları, müşteri algısının hizmet kalitesi üzerine çalışmalarda
etkili bir kavram olduğunu tekrar ortaya koymuş ve yıllar içerisinde gelişen rekabet ortamı sonucunda
artan tüketici beklentilerin hizmet kalitesi literatürüne de yansıdığını belirlemiştir. Çalışma, hizmet kalitesi
odaklı çalışmaların ne yöne doğru evrildiğinin anlaşılması ve çalışma hayatındaki gelişmelerle paralel
olarak verimlilik sağlaması bağlamında önem taşımaktadır
The study's main purpose is to examine the periodic changes and development of the SERVQUAL scale in
the literature, one of the leading researchers in measuring service quality in the literature. The study's data
set includes the academic articles published between 1980-2020 and quoted in the Web of Science database.
The articles with the keywords "Service Quality" and/or "SERVQUAL" in the title of these academic articles
were examined. Bibliometric analysis was carried out using SciMat software as a co-word analysis based
on keywords. Service quality and the SERVQUAL scale, an important measurement tool in this context,
were examined in three different study areas. The emerging themes for each period were determined. The
journal and publication distributions were examined by examining the citation and publication
performances for each period. Analysis results reveal that customer perception is an effective concept in
the studies on service quality and determined that the increasing consumer expectations resulting from the competitive environment developed over the years are also reflected in the service quality literature. The
study provides insights into understanding how service quality-oriented studies are evolving and providing
efficiency in parallel with business life developments.