1. Bursa Uluslararası Ticaret ve Lojistik Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 01 Aralık 2023, ss.261-273
Kurumsal sürdürülebilirlik kapsamında yer alan çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik konuları
günümüzde ciddi bir şekilde tartışılmaktadır. Bu tartışma toplumu ve kuruluşları daha sürdürülebilir, ekolojik, adil ve
şeffaf davranışları tercih etmeye teşvik etmektedir. Diğer taraftan günümüzde hızla büyüyen sınır-ötesi e-ticaret gün
geçtikçe adından daha çok söz ettirmektedir. Sınır-ötesi e-ticaret, internet ortamında yapılan ihracat ve ithalat
faaliyetlerini kapsamaktadır. Covid-19 pandemisi, teknolojik gelişmeler ve tüketici tercihlerindeki değişimler sadece e-ticareti değil, aynı zamanda sınır-ötesi e-ticaretin de beklenenin ötesinde büyümesine neden olmuştur. Bu açıdan sınır-ötesi e-ticarette yaşanan hızlı büyüme çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği etkileyen bir faaliyet haline
gelmiştir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, sınır-ötesi e-ticaret ile kurumsal sürdürülebilirlik arasındaki ilişki üzerine
araştırma yaparak literatüre katkı sağlamaktır. Çalışma neticesinde kurumsal sürdürülebilirlik açısından çevresel
sürdürülebilirlik konusuna daha fazla önem verildiği, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik konularına olan eğilimin ise
daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Tüketicilerin bilinçlenmesi ile birlikte işçilerin çalışma koşullarını iyileştirme, çocuk
işçi çalıştırılmaması gibi sosyal sürdürülebilirlik konularına daha fazla önem verilmesi gerektiği belirlenmiştir. Sınır-ötesi
e-ticarette bir eşyanın izleyeceği yol da daha uzun olacağı için karbon emisyonunu azaltıp hem çevresel hem de ekonomik
sürdürülebilirliğe değer katacağından dolayı iade oranlarını da en düşük seviyeye indirmenin önemli olacağı tespit
edilmiştir.
Environmental, social and economic sustainability issues within the scope of corporate sustainability are being
seriously discussed today. This debate encourages society and organizations to prefer more sustainable, ecological, fair
and transparent behaviors. On the other hand, cross-border e-commerce, which is growing rapidly today, is becoming
more and more popular. Cross-border e-commerce covers export and import activities carried out on the internet. The
Covid-19 pandemic, technological developments and changes in consumer preferences have caused not only e-commerce
but also cross-border e-commerce to grow beyond expectations. In this respect, the rapid growth in cross-border ecommerce has become an activity that affects environmental, economic and social sustainability. In this context, this
study aims to contribute to the literature by investigating the relationship between cross-border e-commerce and corporate
sustainability. As a result of the study, it was found that environmental sustainability is given more importance in terms
of corporate sustainability, while the tendency towards economic and social sustainability issues is lower. With the
awareness of consumers, it has been determined that more attention should be paid to social sustainability issues such as
improving the working conditions of workers and not employing child labor. Since the path that an item will follow in
cross-border e-commerce will be longer, it has been determined that it will be important to minimize return rates as it will
reduce carbon emissions and add value to both environmental and economic sustainability