Duyarlı bir toplumun oluşturulmasında bireylerin erken yaşlardan itibaren sosyal duyarlılık düzeyinin belirlenmesi önemli bir unsurdur. Bu bağlamda mevcut araştırma, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin sosyal duyarlılık düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzey üzerinde hangi değişkenlerin etkili olduğunun saptanması amacıyla yürütülmüştür. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini Kocaeli ili Gölcük ilçesinde öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise yedi farklı ortaokuldan basit seçkisiz örnekleme ile seçilmiş 537 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırma sürecinde veriler, kişisel bilgi formu ve sosyal duyarlılık ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre 5. sınıf öğrencilerinin sosyal duyarlılık düzeyi puanlarının yüksek (%92,2) olduğu belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyetin, aile gelir düzeyinin, anne-baba eğitim düzeyinin ve haber takip durumlarının sosyal duyarlılık düzeyi üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Öte yandan kardeş sayısının ve sivil toplum kuruluşlarına üye olma durumunun öğrencilerin sosyal duyarlılık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkisinin olmadığı saptanmıştır.
Determining the level of social sensitivity of individuals from an early age is an important element in the creation of a sensitive society. In this context, the present study was conducted to determine the social sensitivity levels of secondary school 5th grade students and to determine which variables were effective on this level. The research was designed according to the survey model, which is one of the quantitative research methods. The accessible universe of the research consists of 5th grade students studying in Gölcük, Kocaeli. The sample of the study includes 537 students selected by simple random sampling from seven different secondary schools. During the research process, the data were obtained by using a personal information form and a social sensitivity scale. According to the results obtained from the research findings, it was determined that the social sensitivity level scores of the 5th grade students were high (92.2%). In addition, it was determined that gender, family income level, parental education level and news follow-up status had a significant effect on the level of social sensitivity. On the other hand, it was determined that the number of siblings and being a member of non- governmental organizations did not have a significant relationship between the social sensitivity levels of the students.