Okul Hayatında Var Olan ve Olması Düşünülen Sosyal Değerler


Turan S.

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.6, no.2, pp.227-259, 2008 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 6 Issue: 2
  • Publication Date: 2008
  • Journal Name: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.227-259
  • Bursa Uludag University Affiliated: No

Abstract

Aratırmalar, okul yaamında öretmen ve okul müdürlerinin deerlerle ilgili birçok soruyla karı karıya kaldıını göstermektedir. Son çeyrek yüzyılda, okul ve eitimle ilgili tartımalarda deerlerin müfredattaki yeri ile okul yaamı açısından önemi tartııla gelmektedir. Hangi deerlerin okul ve toplum yaamında önemli olduuyla bunların öretimi ve içselletirilmesinin öretmen örenciler açısından ve ülkenin gelecei bakımından hayati önemine vurgu yapılmaktadır. Bu aratırmanın temel amacı, öretmen ve örenci görülerine göre okul yaamında var olanla olması gerektii düünülen sosyal deerlerle, bunların okul yaamında yer alma derecesini belirlemektir. Aratırmanın örneklemini, Bilecik iline balı Bozüyük ilçesi ilköretim okullarında görev yapan 119 öretmen ile 6. 7. ve 8. sınıflarda okuyan 112 örenci oluturmutur. Çalımada da kullanılan Sosyal Deerler Ölçei (SDÖ) yazarlar tarafından gelitirilmitir. Aratırma bulguları, okul yaamında var olan ve olması gerektii düünülen sosyal deerlerin öretmen ve örenci görülerine göre farklılık gösterdiini ortaya koymaktadır.