Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları, Ömer Tuğrul KARA, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.31-44, 2020
İyi bir ders kitabı içeriğinin nasıl olması gerektiği veya ders kitaplarının dersler üzerinde ne gibi somut etkilerinin olduğu soruları sürekli tartışma konusu olmuştur.
Yapılan araştırmalarda, kullanılan kitapların vazgeçilmez ders materyalleri olarak tanımlandığı görülmektedir (Çakir, & ark., 2015: 155). Neuner, ders kitabını
“öğrenme için gerekli metinler, alıştırmalar, dil bilgisi açıklamaları, kelime bilgisi gibi tüm yardımların ve hedef belirleme, konu ilerlemesi, eğitim yöntemi
gibi iyi tanımlanmış didaktik ve metodolojik bir anlayışı içeren iki kitap kapağı arasında yer alan tamamlanmış bir baskı çalışması […]” olarak kabul eder (Neuner,
2007: 399). Bu açıklamalar doğrultusunda kitapların öğrenme ve öğretme sürecinin önemli bir parçasını oluşturduklarından derslerde önemli rol oynadığını
söyleyebiliriz. Ders kitapları sadece öğrenciler için hazırlanmazlar, aynı zamanda öğretmenlere eğitim sonuçlarının gerçekleşmesinde ve sınıflandırılmasında yardımcı olurlar ve dolayısıyla öğretmenlerin ders materyalinin içeriğini planladıkları ve bu içeriği sınıfta sunabilecekleri kaynaklar olarak tanımlanabilirler. Ayrıca
öğretmenlerin derslerde bir kitap ile çalışması, ders planı için temel oluşturur ve derslere standardizasyon getirilmesini destekler. Bu nedenle, öğretmenlere derslerini tasarlamada ve uygulamada büyük ölçüde yardımcı olurlar ve derslerde merkezi bir konuma sahip olduklarından öğretmenlere rehber niteliğinde yol
göstericidirler.