J. S. Bach’ın BWV 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler


Demirbatır R. E. , Yılmaz N.

Art-e Sanat Dergisi, vol.10, pp.827-843, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 10
  • Publication Date: 2017
  • Journal Name: Art-e Sanat Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.827-843

Abstract

Bu çalışmada, Johann Sebastian Bach (1685- 1750)’ ın “ İyi Düzenlenmiş Klavye İçin 48 Prelüd ve Füg” adlı eserinin eğitsel hedeflere uygunluğunun saptanması kapsamında Fa Minör BWV 881 Nolu Prelüd ve Füg’ün müziksel analizi yapılmış ve piyano eğitimi bakımından eğitici özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.

Genel bir bakışla, “İyi Düzenlenmiş Klavye İçin 48 Prelüd ve Füg” ün eğitsel amaçlarla yazılmış bir eser olması, prelüd ve füg formu niteliği taşıması, ayrıca piyano eğitiminde teknik bir başyapıt olarak ele alınıyor olması gibi nedenlerle, piyano literatürünün temel yapı taşlarından biri olduğu kabul edilmektedir.  “İyi Düzenlenmiş Klavye İçin 48 Prelüd ve Füg” Barok müziğin stilistik, polifonik ve kompozisyon özelliklerinin öğretiminde, tematik yapı ve tema takibinin, iki el koordinasyonunun, parti duyurabilme ile müzikal seslendirme vb. gibi önceden edinilmiş becerilerin geliştirilmesinde, analiz yaparak eser çalışma alışkanlığının kazanılmasında önemli bir eğitim aracı olduğu daha önce yapılan birçok araştırmada ortaya konulmuştur.

Bu araştırmanın konusu ve kapsamı gereği, tarama tekniğinden yararlanılmış, örneklem olarak seçilen eserin müziksel ve eğitsel açıdan analizleri yapılarak incelenmiştir. Çalışma sonunda bu ve albümdeki diğer eserlerin öğretme- öğrenme sürecinde izlenecek yöntemlere ilişkin öneriler oluşturulmuştur.