Küresel Rekabete Uyum Sağlamada Lojistik Sektör Çalışanlarının Kurum İçi Eğitim İhtiyaçları


Kadıoğlu İ., Kadıoğlu R., Köseoğlu A. M.

6. ULUSAL LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.325-338

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.325-338
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Küreselleşme, özellikle iletişim ve teknolojinin katkısıyla, bütün dünyadaki etkisini son yıllarda önemli oranda hissettirmektedir. Küreselleşmenin etkileri tüketim alışkanlıklarını değiştirmiş, değişen tüketim alışkanlıkları ise tedarik zincirini dolaysıyla lojistik faaliyetleri etkilemiştir. Bu etki nedeniyle küreselleşmeye uyum sağlamak lojistik işletmeler açısından kaçınılmaz bir hal almıştır. Hızlı ve etkili olarak küreselleşmeye uyum sağlayabilen işletmeler rekabette öne geçmekte ve sektörde varlıklarını uzun sure devam ettirebilmektedir. İşletmeler açısından değişime uyum sağlamada çalışanlar, kritik seviyede önem taşımaktadır. Bu çalışmada küresel rekabetin lojistik sektöründe meydana getirdiği değişim ve bu değişime uyum sağlamada sektör çalışanlarının kurum içi eğitim ihtiyaçları değerlendirilmiştir. Bu kapsamda araştırmada küreselleşmenin işletmeler üzerinde yol açtığı değişim incelenerek işletmelerin söz konusu değişime uyum sağlamalarında önemli rol oynayan çalışanların, lojistik alanındaki eğitim durumu ve bu alandaki eğitim ihtiyacını ortaya koymak hedeflenmiştir. Araştırma verileri İstanbul Tuzla Logipark bölgesinde bulunan on işletmede 401 çalışanın oluşturduğu örneklem üzerinde beşli Likert yönteminin kullanıldığı anket çalışması ile elde edilmiştir. İşletmelerden elde edilen verilerin analizi lojistik eğitim ihtiyacı bağımlı değişken olarak kullanılarak SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda şirketlerin lojistik alanında eğitim almış kalifiye personele ihtiyaç duyduğu tespit edilmiştir. En çok ihtiyaç duyulan eğitim konularının, işin gerektirdiği temel kanun, yönetmelik, yönergeler ile ilgili eğitimler; çalışılan birime özel bilgisayar programları (otomasyon, grafik tasarımı vb.) ile ilgili eğitimler; işin gerektirdiği ofis programları (word, excel, powerpoint vb.) ile ilgili eğitimler; genel iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili eğitimlerin olduğu tespit edilmiştir.