in: Kuramdan Uygulamaya Dil Edinimi, Sevim İnal,Oya Tunaboylu, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.239-266, 2024
Bu bölüm, dil ediniminde kabul edilen çeșitli kuram, model ve hipotezlerin tanımlarını, temel dil öğrenmede ve dil ediniminde benimsedikleri ilkeleri ele almaktadır: Bölümde, sırasıyla beyin temelli öğrenme, bilgi işleme modeli, kullanıma dayalı ögrenme ve rekabet modelleri, Schmidtin farkındalık hipotezi ve Micheal Long'un beceri edinim kuramı ele alınmaktadır: Her bir başhık altında, bu kuramların tanımlarıyla birlikte dayandığı temel ilkeler ele alımaktadır. Her modelin dil öğrenimine katkı sağladiğı alanlar ve smnırlılıkları ele alınarak konu geniş bir perspektifle sunulmaktadır. Ayrıca bu bölümde, her bir kuram, model ve varsaymla ilgili yapılan eleştirilere de yer verilmiştir.