Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.11-34, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı; Eskişehir ilinde görev yapan ilköğretim okul yöneticilerinin,
görevlerinin ne olduğu ve ne olması gerektiği konusundaki görüşlerini belirlemek, bu
görevleri nasıl yaptıkları ya da yaptırdıkları hakkında görüşlerini almak, okul yöneticilerinin yaptıkları ve yapmak istedikleri işler ile iş doyumu bileşenlerinden etkileşim, işin doğası, kurumun hedeflerinde açıklık ve prosedür arasındaki ilişkiyi; okul
yöneticilerinin öğretmen, öğrenci, diğer çalışanlar ve çevresiyle nasıl bir etkileşim
kurduğu, karşılaştığı sorunlara nasıl çözüm getirdiği konuları arasındaki ilişkinin ne
düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırma bulgularına göre, eğitimde hizmet yılı ve
yöneticilik yılı bakımından okul yöneticilerinin iş doyumlarında farklılaşmalar tespit edilmiş ve okul yöneticilerinin yaptıkları ve yapmak istedikleri işler arasında anlamlı
bir fark olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte yaptıkları ve yapmak istedikleri işlerin
alt boyutlarıyla iş doyumunun alt boyutları arasında farklı düzeylerde anlamlı ilişkiler
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin işlerini çok çeşitli ve karmaşık
bulmaları sebebiyle mevcut durumlarından memnun olmadıkları ve işlerinde iyileştirmelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Okullarda niteliğin arttırılması
için okul yöneticilerinin yaptıkları ve yapmak istedikleri işler arasındaki uçurumun
ortadan kaldırılması ve okul yöneticilerinin iş doyumları arttırılarak öğrenme ve
öğretme süreci ile ilgili işlere yoğunlaşmalarının sağlanması önerilmiştir.