Okulöncesi Eğitim Ortamlarında Mahremiyet Gereksinimine Yönelik Sessiz Oyun Mekânlarının Tasarımı Üzerine Bir İnceleme


Sevinçli N., Şahin B. E.

Yakın Mimarlık Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.163-191, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: Yakın Mimarlık Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.163-191
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Okulöncesi eğitim mekânlarında çocukların gereksinimlerinin sağlanması, eğitim programının amaçlarına ulaşılması ve gelişimin desteklenmesi açısından önem taşımaktadır. Çocuğun mekânda aradığı temel gereksinimlerden biri mahremiyettir. Bu kapsamda eğitim ortamında bir veya birkaç çocuğun kullanabileceğiözel mekânların sağlanması gerekmektedir. Son yıllarda okulöncesi eğitim ortamlarında bu amaca yöneliksessiz oyun mekânlarına yer verildiği görülmektedir. Ancakgenel olarak bu gereksinimin yeterince dikkate alınmayışı ve okulöncesi eğitim ortamlarında gereken mekânların sağlanmayışı eleştirilmektedir. Bu araştırmada çocukların mahremiyet gereksinimine yönelik smine işaret ederek tasarım süreçlerine katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.