Yakın Mimarlık Dergisi, vol.6, no.1, pp.163-191, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Okulöncesi eğitim mekânlarında çocukların gereksinimlerinin sağlanması, eğitim programının amaçlarına ulaşılması ve gelişimin desteklenmesi açısından önem taşımaktadır. Çocuğun mekânda aradığı temel gereksinimlerden biri mahremiyettir. Bu kapsamda eğitim ortamında bir veya birkaç çocuğun kullanabileceğiözel mekânların sağlanması gerekmektedir. Son yıllarda okulöncesi eğitim ortamlarında bu amaca yöneliksessiz oyun mekânlarına yer verildiği görülmektedir. Ancakgenel olarak bu gereksinimin yeterince dikkate alınmayışı ve okulöncesi eğitim ortamlarında gereken mekânların sağlanmayışı eleştirilmektedir. Bu araştırmada çocukların mahremiyet gereksinimine yönelik smine işaret ederek tasarım süreçlerine katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.