Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.36, sa.1, ss.75-99, 2023 (Hakemli Dergi)
Araştırmada müzik öğretmeni adaylarının bazı değişkenlere göre uzaktan çalgı eğitimine yönelik
tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz
yarıyılında yedi üniversitenin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim
Dallarında öğrenim gören 240 öğrenci oluşturmuştur. Genel tarama modeli kullanılan araştırmada veriler
Kişisel Bilgi Formu, Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeğinin araştırmacılar tarafından uzaktan çalgı eğitimine
uyarlanmış hali olan ‘Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği’ ile toplanmıştır. Kategorik değişkenler sayı
ve yüzde ile hesaplanmış, kullanılan ölçeğin güvenirliğine ilişkin iç tutarlılık ise Cronbach Alfa katsayısı ile
hesaplanmıştır. Araştırmada normal dağılım sergileyen ikili grupların karşılaştırılmasında Independent Sample
T testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında One-Way Anova Testi, korelasyon analizinde ise Pearson
Correlation analizi yapılmıştır. Gruplar arasındaki farklılık Bonferroni testi ile tespit edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile yaşları arasında orta
düzeyde pozitif bir ilişki, eğitim görülen üniversite ve bireysel çalgıdan aldıkları en son not değişkenlerine göre
düşük düzeyde negatif bir ilişki tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik
tutumları ile cinsiyet, salgın döneminde bulundukları bölge, öğrenim yılı, çalgı türü, akademik ortalama,
kullanılan teknolojik araç, internet bağlantı durumu, öğretim elemanları ile iletişim ve etkileşim durumu
arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir