Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü


Creative Commons License

Turan S.

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.30, no.30, pp.271-281, 2002 (Scopus)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 30 Issue: 30
  • Publication Date: 2002
  • Journal Name: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
  • Journal Indexes: Scopus, EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.271-281
  • Bursa Uludag University Affiliated: No

Abstract

Okulda bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitim teknolojilerinin kullanılmasının bireysel ve örgütsel üretkenliği ve etkililiği artırması beklenmektedir. Örgütsel ve bireysel üretkenlik için okul yöneticisi, diğer yeterliliklerinin yanı sıra teknoloji konusunda da belli bilgi ve becerilere gereksinim duymaktadır. Bu çalışmada, bilgisayarların okula girişi ve okul yönetimi sürecinde meydana getirdiği değişiklikler, teknolojinin okulda ve okul yönetiminde kullanımı ve bu teknolojiye liderlik yapması gereken eğitim yöneticisinin bilgi ve beceri temelleri, özellikle de batı ülkelerinde yapılan çalışmalar dikkate alınarak, kavramsal bir çerçeve içinde değerlendirilmeye çalışılmıştır.