E - Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD), cilt.12, sa.3, ss.5548-551, 2023 (Hakemli Dergi)
ÖZ
Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sırasında online eğitimlerini takiben klinik uygulama deneyimlerini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Fenomenolojik yaklaşımlı nitel bir yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Covid-19 pandemisi sırasında online eğitim alan ve klinik uygulamaya çıkan 2., 3. ve 4. sınıflardan toplam 111 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin analizinde NVivo 20 programı ile tematik analiz kullanılmıştır. Bulgular: Verilerden ortaya çıkan temalar şunlardır: 1) Covid-19 ’un hemşirelik öğrencileri üzerindeki etkisi; 2) Covid-19 sırasında algılanan online eğitim; 3) Covid-19 sırasındaki klinik deneyimler. Sonuç: Hemşirelik öğrencileri, Covid-19 'u hayatlarını tehdit eden, korku ve endişe yaşamalarına neden olarak tanımladılar. Online hemşirelik eğitimi, öğrenme sürecinde klinik yerleştirmenin artılarını ve eksilerini etkiler. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik Öğrencileri, Covid-19, Deneyimler.
Objective: It examine the clinical placement
experiences of nursing students following their online education during the
COVID-19 pandemic.
Material and Methods: A qualitative method with a
phenomenological approach was used. The sample of the study consisted of a
total of 111 nursing students from the 2nd, 3rd and 4th grades who received
online education and clinical practice during the COVID-19 pandemic. Thematic
analysis with the NVivo 20 program was used in the analysis of the data.
Results: There themes emerged from
the data: 1) The impact of COVID-19 on nursing students; 2) Perceived online
education during COVID-19;3) Clinical experiences during COVID-19.
Conclusion: Nursing students described COVID-19 as life-threatening, causing them to
experience fear and anxiety. Online nursing education influences the pros and
cons of clinical placement in the learning process.
Keywords: Nursing Students, COVID-19, Experiences.