Nursing Students` Experiences with Clinical Placement During the COVID-19 Pandemic After the Online Education: A Qualitative Study


Creative Commons License

ÖZDEMİR A., ÜNAL E., SANLAN B.

E - Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD), cilt.12, sa.3, ss.5548-551, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet



ÖZ

Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sırasında online eğitimlerini takiben klinik uygulama deneyimlerini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Fenomenolojik yaklaşımlı nitel bir yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Covid-19 pandemisi sırasında online eğitim alan ve klinik uygulamaya çıkan 2., 3. ve 4. sınıflardan toplam 111 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin analizinde NVivo 20 programı ile tematik analiz kullanılmıştır. Bulgular: Verilerden ortaya çıkan temalar şunlardır: 1) Covid-19 ’un hemşirelik öğrencileri üzerindeki etkisi; 2) Covid-19 sırasında algılanan online eğitim; 3) Covid-19 sırasındaki klinik deneyimler. Sonuç: Hemşirelik öğrencileri, Covid-19 'u hayatlarını tehdit eden, korku ve endişe yaşamalarına neden olarak tanımladılar. Online hemşirelik eğitimi, öğrenme sürecinde klinik yerleştirmenin artılarını ve eksilerini etkiler. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik Öğrencileri, Covid-19, Deneyimler.


Abstract

Objective: It examine the clinical placement experiences of nursing students following their online education during the COVID-19 pandemic.

Material and Methods: A qualitative method with a phenomenological approach was used. The sample of the study consisted of a total of 111 nursing students from the 2nd, 3rd and 4th grades who received online education and clinical practice during the COVID-19 pandemic. Thematic analysis with the NVivo 20 program was used in the analysis of the data.

Results: There themes emerged from the data: 1) The impact of COVID-19 on nursing students; 2) Perceived online education during COVID-19;3) Clinical experiences during COVID-19.

Conclusion: Nursing students described COVID-19 as life-threatening, causing them to experience fear and anxiety. Online nursing education influences the pros and cons of clinical placement in the learning process.

Keywords: Nursing Students, COVID-19, Experiences.