DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, cilt.11, sa.1, ss.107-127, 2023 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Sanal Gerçeklik
Uygulamaları
Bu çalışmada, eğitsel amaçlı bir sanal gerçeklik uygulaması geliştirme projesi öncesinde öğrenci ve
öğreticilerin yabancı dil öğrenimi için sanal gerçeklik uygulamalarına ilişkin tutum ve görüşleri ele
alınmıştır. Eğitimde sanal gerçeklik uygulamalarına ilişkin kuramsal ve uygulamalı alanyazın incelenerek
kuramsal çerçeve ortaya konmuş ve sonuçlar rapor edilmiştir. Farklı üniversitelerden 231 öğrenci 43
öğretim elemanından oluşan katılımcıların sanal gerçeklik ön bilgilerini, deneyimlerini ve görüşlerini
belirlemeye yönelik anketten katılımcıların düşük seviyede sanal gerçeklik deneyimine sahip olduğunu
ancak bu teknolojinin yabancı dil eğitimi sürecine dâhil edilmesi konusunda olumlu tutum sergiledikleri
sonucu elde edilmiştir
Virtual Reality Applications in Foreign Language Learning and Teaching
The current study deals with the attitudes and opinions of students and instructors about virtual reality
applications for foreign language learning in the preparation phase of a project for developing an
educational virtual reality application. The theoretical framework has been revealed and the results of the
collected theoretical and applied literature on virtual reality applications in education have been reported.
From the questionnaire to determine the virtual reality background knowledge, experiences and opinions
of the participants, which consisted of 231 students and 43 instructors from different universities, it was
concluded that the participants had a low level of virtual reality experience, but they had a positive
attitude towards the inclusion of this technology in the foreign language education process.