III. Uluslararası Hazar Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 7 - 09 Ocak 2022, cilt.1, sa.1, ss.475-483
Çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyette bulunan katılım bankalarının marka değerlerinin ölçülmesi ve
finansal göstergelerden biri olan net kar değerleriyle ilişkilendirilmesidir. Bu amaçla, katılım
bankalarının 2016-2020 yıllarına ait finansal raporlarından elde edilen veriler kullanılarak, finansal
ölçümleme yöntemlerinden gelir yaklaşımına dayalı Hirose metodu yaklaşımıyla marka değerleri
hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre katılım bankaları sıralanmış ve marka değerleriyle net karları
ilişkilendirilerek değerlendirilmiştir. Pek tabi ki evrensel olarak kabul edilen bir marka değerleme
yöntemi olmadığından bu konuda yapılan çalışmalar ancak görüş oluşturma ve gelecekte yapılacak
çalışmaları kolaylaştırmak amacını taşımaktadır.