21. Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 21 Ekim 2022, ss.21-25
Dijital teknoloji ve araçlar kullanılarak bilginin
yönetilebilmesi ve bu araçlarla sorun çözebilmek 21.yy’ın en önemli
becerilerinden kabul edilmektedir. Öyle ki çağımızda bireylerin ekonomik, sosyal ve kültürel
hayat içerisinde yer alabilmesi için teknoloji zengin ortamda sorun çözebilmelerinin
elzem hale geldiği tartışılmaktadır. Bununla birlikte araştırmalar,
Türkiye’deki yetişkinlerin temel bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin
ve teknoloji zengin ortamdaki problem çözme performanslarının çok düşük düzeyde
olduğuna işaret etmektedir. Bu
çalışma, Türkiye’deki yetişkinlerin düşük seviyede olan teknoloji zengin
ortamdaki problem çözme becerilerinin belirleyicilerini OECD tarafından
yürütülen Uluslararası Yetişkin Becerilerinin Ölçülmesi Programı (PIACC)
verileri ile tahmin etmeyi hedeflemektedir.
Bu amaçla Iñiguez‑Berrozpe ve
Boeren (2020) tarafından geliştirilen yapısal eşitlik modeli Türkiye’ye
uyarlanarak kullanılmaktadır. Çalışmada, teknoloji zengin ortamda problem
çözme becerisini geliştirmeye yönelik eğitim politikalarının sadece toplumun
bir kesimine örneğin çocuklara, gençlere ve işgücü piyasında erkeklere yönelik
değil toplumun tamamını kapsayıcı nitelikte olmasına dikkat edilmesi
önerilmektedir.