TURAN-Fundamental Sciences Symposium, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2025, ss.45, (Özet Bildiri)
Bu çalışmada TBMM Maarif Vekâleti Hicri 1339 (Miladi 1920) yılında ilkokullarda geometri öğretiminin nasıl olması gerektiğine dair aldığı kararlar1 ve bu karar metninin daha önce yayınlanmış benzerleri2 üzerinde durulacaktır. Aradan 100 yıldan daha fazla bir zaman geçmesine rağmen, geometri öğretiminde günümüzde uygulanması arzulanan yöntemlerin Payitaht İstanbul'un işgal altında olduğu, ülkenin her yerinde savaşının hüküm sürdüğü bir dönemde alınan bu kararlarla uygulamaya konulması eğitime verilen önemin göstergesidir.
This study will focus on the decisions made by the TBMM Maarif Vekâleti (Turkish Grand National Assembly Ministry of Education) in 1339 Hijri (1920 Gregorian) regarding how geometry should be taught in primary schools, and on similar texts published previously. Although more than 100 years have passed, the implementation of methods desired for geometry education today, through decisions made during a period when Constantinople (Istanbul) was under occupation and war prevailed throughout the country, demonstrates the importance given to education.