2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongres, Bursa, Türkiye, 19 Kasım 2020
Öğretmenlik uygulaması dersi uygulama öğrencilerinin edindikleri teorik bilgilerin gerçek öğretim
ortamına aktarılması sürecindeki ilk basamağı oluşturması açısından, eğitim yaşamlarında oldukça büyük
öneme sahip bir derstir. Bu ilk tecrübelerin geliştirilmesinde, kendi öğretim felsefelerini oluşturmada, uygun
öğretim modellerini seçmede, materyal üretimi ve kullanımı sırasında kısaca mesleki yeterliliklerini kazanma
sürecinde diğer paydaşlar tarafından uygulama öğrencilerine gerekli desteğin doğru şekilde verilmesi
gerekmektedir. Fakat üniversitelerde teorik bilgilerin titizlikle öğrencilere verilmesine rağmen öğretmenlik
uygulaması dersinin yeterince ciddiyetle uygulanmadığı görülmektedir. Öğrenciler mezun olduktan sonra
göreve başladıkları eğitim kurumlarında yeterince uygulama yapmamış ve diğer paydaşlardan nesnel dönüt
almamış oldukları için mesleğe başladıklarında zorlanmaktadırlar. Dünya’da ve ülkemizde uygulama
öğrencilerinin yaşadıkları bu sorunları aza indirmek ve fakülteden daha hazır biçimde mezun olmalarını
sağlamak amacı ile farklı danışmanlık modelleri kullanılmaktadır. Araştırmada bu modellerden biri olan “Klinik
Danışmanlık Modeli” kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında öğretmenlik uygulaması dersini alan bir Fen Bilgisi
uygulama öğrencisine Klinik Danışmanlık Modeli kullanılarak bir eğitim öğretim dönemi boyunca dönüt
verilmiştir. Araştırmanın amacı paydaşların uygulama öğrencisinin anlatmış olduğu dersler sonrası Klinik
Danışmanlık Modelinin doğasına uygun olarak üçlü görüşmelerde vermiş oldukları geri bildirim
doğrultusundaki mesleki performansı ve süreç hakkındaki düşüncelerini tespit etmektir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak: 1) Fen dersleri
sırasında alınmış gözlem notları; 2) Üçlü görüşmelerin ses kayıtları ve 3) Uygulama öğrencisi ile yapılmış yarı
yapılandırılmış görüşmeler kullanılacaktır.
Bu çalışmada toplanan nitel veriler içeri