3.Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi / 3rd International Graduate Studies Congress, Ankara, Türkiye, 14 - 17 Haziran 2023, cilt.1, sa.1, ss.1081-1082
Amaç: Astım hastalığı, astım yönetim
kılavuzlarına ve yeni geliştirilmiş etkili ilaçlara rağmen kontrolü hala zor
bir hastalıktır. Bunun nedenleri arasında hemşirelerin inhaler ilaçları etkin
şekilde kullanamaması ve yanlış uygulaması gelmektedir. Bu araştırmada
simülasyon tabanlı astım eğitiminin ve ön test uygulamanın, bilgi ve performans
puanlarına etkisini Solomon 4 gruplu deneysel tasarımla tespit edilmesi
amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Grup 1’e (n=30) ön test ,eğitim ve son test;
Grup 2’ye(n=30) ön test ve son test; Grup 3’e (n=30) eğitim ve son test; Grup
4’e (n=30) son test uygulandı. Veriler başlangıç ve son aşamada (n=120)
toplandı. Bulgular: Ön
test uygulanmayan gruplarda eğitime bağlı olarak son test bilgi puanındaki
artış miktarı grup 3'te grup 4'e göre daha yüksekti. Grup 2'nin son test bilgi
puan ortalaması grup 4'ten daha yüksekti (t = 3,30; p =0 ,002). Grup 1'in
ortalama son test bilgi puanı, grup 3'ten daha yüksekti (t = 7,35; p
<0,001). Ön test, son test bilgi puanını etkilemiştir. Son test puan
ortalaması grup 1'de grup 2'den daha yüksekti (t = 2,92; p = 0,005). Grup 3'ün
son test performans puan ortalaması grup 4'ten daha yüksekti (t = 6,26; p <0,001).
Simülasyon eğitimi uygulamada etkili oldu. Grup 2'nin son test performans puan
ortalaması grup 4'ten daha yüksekti (t = 4,27; p<0,001). Sonuç: Simülasyon
eğitimi, inhaler ilaçların nasıl kullanılacağının öğretilmesinde etkili
olmuştur.
Anahtar Kelimeler— Öğrenme; Anlatım; Simülasyon;
Solomon Deneysel Desen; Hemşirelik