ÖĞRENCİ HEMŞİRELERİN İNHALER İLAÇ EĞİTİMİNDE SİMÜLASYON VE ÖN TEST UYGULAMASININ ÖĞRENMEYE ETKİSİ: SOLOMON DENEYSEL TASARIM


Ünal E., Özdemir A.

3.Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi / 3rd International Graduate Studies Congress, Ankara, Türkiye, 14 - 17 Haziran 2023, cilt.1, sa.1, ss.1081-1082

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1081-1082
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Amaç: Astım hastalığı, astım yönetim kılavuzlarına ve yeni geliştirilmiş etkili ilaçlara rağmen kontrolü hala zor bir hastalıktır. Bunun nedenleri arasında hemşirelerin inhaler ilaçları etkin şekilde kullanamaması ve yanlış uygulaması gelmektedir. Bu araştırmada simülasyon tabanlı astım eğitiminin ve ön test uygulamanın, bilgi ve performans puanlarına etkisini Solomon 4 gruplu deneysel tasarımla tespit edilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Grup 1’e (n=30) ön test ,eğitim ve son test; Grup 2’ye(n=30) ön test ve son test; Grup 3’e (n=30) eğitim ve son test; Grup 4’e (n=30) son test uygulandı. Veriler başlangıç ve son aşamada (n=120) toplandı. Bulgular: Ön test uygulanmayan gruplarda eğitime bağlı olarak son test bilgi puanındaki artış miktarı grup 3'te grup 4'e göre daha yüksekti. Grup 2'nin son test bilgi puan ortalaması grup 4'ten daha yüksekti (t = 3,30; p =0 ,002). Grup 1'in ortalama son test bilgi puanı, grup 3'ten daha yüksekti (t = 7,35; p <0,001). Ön test, son test bilgi puanını etkilemiştir. Son test puan ortalaması grup 1'de grup 2'den daha yüksekti (t = 2,92; p = 0,005). Grup 3'ün son test performans puan ortalaması grup 4'ten daha yüksekti (t = 6,26; p <0,001). Simülasyon eğitimi uygulamada etkili oldu. Grup 2'nin son test performans puan ortalaması grup 4'ten daha yüksekti (t = 4,27; p<0,001). Sonuç: Simülasyon eğitimi, inhaler ilaçların nasıl kullanılacağının öğretilmesinde etkili olmuştur.

Anahtar Kelimeler— Öğrenme; Anlatım; Simülasyon; Solomon Deneysel Desen; Hemşirelik