JOURNAL OF TURKISH STUDIES, cilt.12, sa.34, ss.285-296, 2017 (Hakemli Dergi)
Yazma becerisi, yabancı dil öğretiminde en önemli becerilerden biridir. Bireyin dile ne kadar hakim olduğu, bu dildeki konuşma ve yazma becerilerinde gösterdiği başarısı ile ölçülür. Yabancı dilde yazabilmek için öğrencinin okuduğunu ve duyduğunu anlayabilmesi, dilbilgisi kurallarını kullanabilmesi ve kendisini ifade edebilecek kelime hazinesine sahip olması gerekmektedir. Ders kitapları, yazma becerilerinin geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Ders kitaplarında yer alan etkinlikler, öğrencinin seviyesine uygun olarak belirlenip onun motivasyonunu ve yazma davranışını arttıracak şekilde verilmelidir. Yaratıcı yazma yöntemleri, bu etkinliklerin içinde yer almaktadır. Günümüz yabancı dil derslerinde yaratıcı yazma kavramına daha sık rastlanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, daha önce öğrenilmiş dil bilgileri ile birlikte yaratıcı yazma yöntemlerini kullanarak öğrencinin dil becerisinin geliştirilmesine ek olarak öğrenme isteğini ve motivasyonunu arttırmaktır. Klasik yazma yöntemleri ile çalışmak çoğu zaman öğrenciler tarafından sıkıcı ve motivasyonu azaltan bir çalışma olarak görülüyor. Yazma becerisini geliştiren yaratıcı yazma yöntemlerinden birisi olarak, Almanca ve yabancı dil olarak Almanca derslerinde başarıyla uygulanan tekniklerden “destek yapılar” veya “yapı iskeleleri” içinde yer alan yazma tekniklerinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda “Netzwerk B1.1” ders kitabında yaratıcı yazma etkinlikleri içinde yer alan Elfchen-Şiir örneğinden yola çıkarak Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi 1. Sınıf öğrencilerinden Yazma Becerileri dersi kapsamında şiir yazmaları istendi. Öğrencilerin yazdığı şiir örnekleri, çalışmanın ekinde yer almaktadır.
Anahtar Kelimeler: Netzwerk B1.1, Yaratcı Yazma, Yabancı Dil Eğitimi, Şiir