Dijitalleşme, dijital teknolojilerin sunduğu imkânlarından faydalanarak günlük hayatın ve iş hayatının değişerek yeni bir sanal kimliğe bürünmesidir. Dijitalleşme çağımızın kaçınılmaz bir gerçeği olarak her alanı etkilediği gibi belediyelerin hizmet sunmalarını da büyük oranda etkilemiştir. Belediyeler, yerel yönetim sistemi içerisinde vatandaşlara kentsel alanlarda kamu hizmeti sağlayan birimler olarak faaliyet gösteren ve her geçen gün daha da önem kazanan yerel yönetim birimleridir. Ülkemizde gittikçe yaygınlaşan e-devletin yerel ayağı olan e-belediye uygulamaları, belediyelerde yeni yönetim anlayışının bir parçası olarak görülmektedir. Belediyeler açısından dijitalleşme en basit anlamıyla daha önce fiziki olarak sunulan hizmetlerin sanal ortama aktarılması, bu yolla hem hizmet sunumunun kolaylaşması ve yaygınlaşması hem de vatandaşın hizmete ulaşmasının hızlı ve kolay hale gelmesinin sağlanmasıdır. Çalışmamız bu perspektifte Muş Belediyesi’nin dijitalleşme alanında şimdiye kadar attığı adımları, bundan sonra atacağı adımları belediyenin dijitalleşeme ile doğrudan ilgili olan yönetici ve personel ile yapılacak görüşme neticesinde ortaya koymaya çalışacaktır. Teori ve bulgular analiz edildikten sonra ayrıca değerlendirmeler de yapılacaktır.
Digitalization is the transformation of daily life and business life into a new virtual identity by taking advantage of the opportunities offered by digital technologies. As an inevitable fact of our age, digitalization has affected every field as well as the service provision of municipalities. Municipalities are local government units that operate as units that provide public services to citizens in urban areas within the local administration system and are becoming more and more important every day. E-municipality applications, which are the local leg of e-government, which is increasingly widespread in our country, are seen as a part of the new management understanding in municipalities. In terms of municipalities, digitalization is simply the transfer of previously physically provided services to the virtual environment, thus facilitating and widespread service provision, and making it faster and easier for citizens to access services. Our study will deal with the Municipality of Muş in this perspective. In this perspective, the current study will try to reveal the steps taken by the Municipality of Muş in the field of digitalization and the steps to be taken from now on, as a result of the interviews with the administrators and personnel directly related to the digitalization of the municipality. After the theory and findings are analyzed, evaluations will be made.