Toplu taşıma sistemlerinde genellikle birden fazla transfer gerçekleştirilerek istenilen konuma ulaşılmaktadır. Transfer gerçekleştirecek iki aracın senkronize olmaması, yolcuların transfer istasyonunda bekleme süresinin artmasına neden olmakta, bu durum toplu taşıma kullanımını olumsuz yönde etkilemektedir. Bununla birlikte transfer istasyonlarında fazla sayıda transferin gerçekleşmesi, ulaşım maliyetlerinin artmasına ve söz konusu istasyonlarda yığılmalara neden olmaktadır. Bu çalışmada, farklı ulaşım araçları arasındaki senkronizasyona odaklanılarak, otobüs ve tren hattı arasındaki senkronizasyon sayısını maksimize etmeyi amaçlayan tamsayılı programlama modeli geliştirilmiştir. Model, senkronizasyon sayısını etkileyen parametrelerden olan transfer yürüyüş süresinin yanısıra bekleme süresini de dikkate almaktadır. Modelin performansı, küçük bir ağda denenmiş ve sonuçları analiz edilmiştir.
In public transportation systems, the desired location is usually reached by making more than one transfer. The lack of synchronization of the two vehicles for the transfer causes increases the waiting time of the passengers at the transfer station and thus negatively affects the use of public transportation. On the other hand, a large number of transfers at transfer stations causes high transportation costs and accumulation at the corresponding stations. In this study, an integer programming model is developed that aims to maximize the number of synchronizations between bus and train lines focusing on the synchronization between different means of transportation. The model takes into account the waiting time as well as the transfer walking time, which is one of the parameters affecting the number of synchronizations. The performance of the model is tested on a small network and the results are analyzed.