Ekonomide İtici Bir Güç Olarak E-Ticaret


Creative Commons License

Ay S., Yıldırır Keser H., Aydemir M. F.

1. InTraders International Conference on International Trade, Sakarya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.557-572

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Sakarya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.557-572
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ekonomik olarak çok boyutlu bir dönüşüm sürecine yol açan bilimsel ve teknolojik gelişmeler günlük yaşamın her alanında bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Böylece uluslararası ticarette elektronik ticaret (e-ticaret) stratejik bir önem kazanmış işletmelerin, ülkelerin, bölgesel ve uluslararası kuruluşların gündeminde önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Örgütsel ve bireysel seviyede tüm ticari faaliyetlerle ilgili işlemleri kapsayan e-ticaret, bu alanda üretilmiş, işlenmiş ve aktarılmış tüm sayısal veriler, metinler, sesler ve görsel imajların işlenmesi ve aktarılmasına dayanmaktadır. Hal böyle olunca e-ticaretin, tüketicinin korunması, rekabet, finans ve ödeme sistemleri, vergilendirme, fikri, sınai ve ticari mülkiyet hakları, güvenlik, yasal düzenlemeler, uyuşmazlıkların sona erdirilmesi v.b. konularla da ilgisi bulunmaktadır. Çalışmada, Türkiye e-ticaret sektörünün ekonomideki yerini tespit etmek, e-ticaretin geliştirilmesi için yapılması gerekenleri belirlemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk olarak, dünyada ve Türkiye’de e-ticaretin gelişme süreci ve mevcut durumu aktarılmakta ikinci olarak, e-ticaretin ekonomideki önemine yer verilmektedir. Üçüncü olarak, Türkiye’de e-ticaretin gelişimini destekleyecek gerekli düzenlenmeler üzerinde durulmaktadır.