1. InTraders International Conference on International Trade, Sakarya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.557-572, (Tam Metin Bildiri)
Ekonomik olarak çok boyutlu bir dönüşüm sürecine yol açan bilimsel ve teknolojik gelişmeler günlük yaşamın her alanında bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Böylece uluslararası ticarette elektronik ticaret (e-ticaret) stratejik bir önem kazanmış işletmelerin, ülkelerin, bölgesel ve uluslararası kuruluşların gündeminde önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Örgütsel ve bireysel seviyede tüm ticari faaliyetlerle ilgili işlemleri kapsayan e-ticaret, bu alanda üretilmiş, işlenmiş ve aktarılmış tüm sayısal veriler, metinler, sesler ve görsel imajların işlenmesi ve aktarılmasına dayanmaktadır. Hal böyle olunca e-ticaretin, tüketicinin korunması, rekabet, finans ve ödeme sistemleri, vergilendirme, fikri, sınai ve ticari mülkiyet hakları, güvenlik, yasal düzenlemeler, uyuşmazlıkların sona erdirilmesi v.b. konularla da ilgisi bulunmaktadır. Çalışmada, Türkiye e-ticaret sektörünün ekonomideki yerini tespit etmek, e-ticaretin geliştirilmesi için yapılması gerekenleri belirlemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk olarak, dünyada ve Türkiye’de e-ticaretin gelişme süreci ve mevcut durumu aktarılmakta ikinci olarak, e-ticaretin ekonomideki önemine yer verilmektedir. Üçüncü olarak, Türkiye’de e-ticaretin gelişimini destekleyecek gerekli düzenlenmeler üzerinde durulmaktadır.