Meb 2017 Ortaokul Muzik Dersi Oğretim Programının Ogretmen Goruşleri Dogrultusunda Degerlendirilmesi


Creative Commons License

Özer Z., Onuray Eğilmez H.

MILLI EGITIM, cilt.51, ss.1181-1208, 2022 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 51
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.37669/milliegitim.837290
  • Dergi Adı: MILLI EGITIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1181-1208
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) 2017 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programı’nın içerik ve uygulama açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda programın eğitim anlayışı, özel amaçları, alana özgü becerileri, öğrenme alanları ve süreleri, içerik ve değerlendirme ile uygulanabilme koşulları esas alınmıştır. Çalışmaya Bursa ili merkez ilçelerinden Nilüfer ve Osmangazi ilçeleri resmi ortaokullarında görev yapan 101 müzik öğretmeni gönüllülük esasına uygun olarak katılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma için gerekli veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “MEB 2017 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programı’nın İçerik ve Uygulama Açısından Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” başlıklı 5’li likert tipi toplama aracıyla betimsel yöntem kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler ölçek derecelerine göre birer sayısal değer atanarak kodlanmış ve analiz edilerek bölümler farklı başlıklar altında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, ders içeriğinden çalgı öğretiminin kaldırılması, Türk müziği konularının öğrenci seviyelerine uygun olmaması ve sınıflardaki teknolojik materyallerin eksikliği sebebiyle teknoloji ile ilgili kazanımların yerine getirilememesi öğretmenlerin görüş bildirdiği olumsuz konular arasında yer almıştır. Bunun yanında program içeriğinin özel amaçlarına ulaşmada yeterli olduğu tespit edilmiştir