MILLI EGITIM, cilt.51, ss.1181-1208, 2022 (Scopus)
Araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) 2017 Ortaokul Müzik Dersi
Öğretim Programı’nın içerik ve uygulama açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda programın eğitim
anlayışı, özel amaçları, alana özgü becerileri, öğrenme alanları ve süreleri, içerik
ve değerlendirme ile uygulanabilme koşulları esas alınmıştır. Çalışmaya Bursa ili
merkez ilçelerinden Nilüfer ve Osmangazi ilçeleri resmi ortaokullarında görev
yapan 101 müzik öğretmeni gönüllülük esasına uygun olarak katılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma için gerekli veriler, araştırmacılar
tarafından geliştirilen “MEB 2017 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programı’nın
İçerik ve Uygulama Açısından Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” başlıklı 5’li likert tipi toplama aracıyla betimsel yöntem kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler ölçek derecelerine göre birer sayısal değer atanarak
kodlanmış ve analiz edilerek bölümler farklı başlıklar altında değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda, ders içeriğinden çalgı öğretiminin kaldırılması, Türk müziği konularının öğrenci seviyelerine uygun olmaması ve sınıflardaki teknolojik
materyallerin eksikliği sebebiyle teknoloji ile ilgili kazanımların yerine getirilememesi öğretmenlerin görüş bildirdiği olumsuz konular arasında yer almıştır.
Bunun yanında program içeriğinin özel amaçlarına ulaşmada yeterli olduğu tespit edilmiştir