Karadeniz 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Ordu, Türkiye, 28 - 29 Ağustos 2021, ss.406-418
Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminde finansal refahın çevrimiçi satın almaya etkisini
irdelemektir. Bu temel amacın yanı sıra çevrim içi satın almaya ve teknolojiye daha çok maruz
kalan Z kuşağı ile diğer kuşakların online satın almada rolü irdelenmektedir. Çalışmada
açımlayıcı faktör, güvenilirlik, aracı analiz ve t-testleri kullanılmıştır. %5 anlamlılık düzeyinde
146 kullanılabilir denekle Bursa ili özelinde veri toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre,
açıklayıcı faktör analizine dayalı pandemik kaygı, finansal refahın düşmesi ve online satın alma
değişkenleri diye literatürde beklendiği gibi tek değişkene yüklenmiştir. Regresyon analizi
sonuçlarına göre, finansal refahın azalması pandemik kaygıyı arttırırken, online satın almaya
herhangi bir etkisi olmamıştır. Dahası pandemik kaygının artması online satın almayı arttırdığı
gözlenmiştir. Öte yandan pandemik kaygının finansal refah düşüşünün online satın almaya
etkisinde tam aracılık rolü üstlendiği ortaya konmuştur. Son olarak kuşaklara göre online satın
alma davranışının değiştiği tespit edilmiştir.