Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol.2, no.3, pp.68-73, 2012 (ESCI)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin kendi
görevlerine ilişkin bakış açılarını incelemektir. Araştırma verileri; yarı yapılandırılmış
görüşme yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Her bir okul
müdürüyle yapılan görüşme yaklaşık otuz dakika sürmüştür. Araştırma bulgularına göre;
okul müdürlerinin kendilerini en çok insani ve maddî konularla ilgili sorumlu hissettikleri,
paydaşlar ve maddî konularla ilgili bazı sorunlar yaşadıkları ve yöneticiliğin bir meslek mi
yoksa görev mi olması gerektiği konusunda belirsizlik içinde oldukları ortaya çıkmıştır.
Aynı zamanda katılımcılar, bir okul müdürünün iletişime açık, sabırlı, âdil, pedagoji ve
yönetim bilgisine sahip, öğretmenlik deneyimi olan kişiler olmaları gerektiğini
belirtmişlerdir.