Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.16, sa.1, ss.1-10, 2003 (Hakemli Dergi)
In dieser Arbeit wird die Bestimmung der Kriterien zur Bewertung von der Lernsoftware für Fremdsprachen beabsichtigt. Bei der Evaluation der Sprachlernsoftware können einige inhaltsbezogene, methodischdidaktische Kriterien angewendet werden. Da aber die computerunterstützten Materialien sich von den klassischen Materialien in nteraktion, Präsentation, Auswertung, u.a. unterscheiden, sollten bei der Evaluation ganz neue Konzepte und Kriterien in Anspruch genommen werden. Daher wird in dieser Arbeit versucht, ein auf der internationalen Ebene gültiger Kriterienkatalog zu erstellen, durch den die Sprachlernende, Lehrer oder Eltern bei der Softwarewahl verwenden können.
Schlüsselwörter: CALL, Evaluation, Kriterien, Sprachlernsoftware
Bu çalışmada, bilgisayar destekli yabancı dil öğretim yazılımlarını değerlendirmek amacıyla başvurulacak kriterlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bilgisayar destekli öğretim materyallerini değerlendirmede klasik materyallerin değerlendirilmesinde başvurulan, özellikle içerikle ilgili bazı metodik-didaktik kriterler kullanılabilir. Fakat dijital materyaller etkileşim, sunum, ölçme vb. özellikleriyle klasik materyallerden farklılık gösterdiğinden bunların değerlendirilmesinde yeni konseptler ve kriterlere baş vurmak gereklidir. Bu nedenle bu çalışmada yazılımların öğrenci, öğretmen ve veliler tarafından değerlendirilebilmesinde kullanılacak, uluslar arası alanda geçerli bir kriterler katalogu hazırlanması amaçlanmaktadır.
Anahtar Sözcükler: BDDÖ, Değerlendirme, Kriterler, Dil Öğretim Yazılımı