ALANYAZIN: Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, cilt.02, sa.1, ss.59-63, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de uygulanan merkezi sınavları eleştirel bir bakış açısıyla ve ana
hatlarıyla incelemektir. Temel eğitimden ortaöğretime geçişteki yaşanan sorunlar
araştırmacıların sorunu çok yönlü görebilmek amacıyla farklı düşünce yazıları kaleme almasına
neden olmuştur (Baykal, 2014; Büyüköztürk, 2016). Bu çalışmalar özellikle sınavların varlık
gerekçesi, sınavsız bir eğitim sistemi ve bu sistemin eğitimin bütün paydaşları üzerindeki
etkilerini tartışmaya açması bakımından alanyazına önemli katkılar sunmaktadır. Bu çalışmada
sınavların ve geçiş sistemlerinin ürettiği sonuçlar ve uygulamadaki eksikliklerin yanı sıra neden
sınavlara ihtiyaç duyulduğu, neyi gerçekleştirmek istediği gibi olgunun arka planının
irdelenmesi yoluyla bütüncül bir bakış açısı sağlayabilmek amaçlanmıştır.