THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES, cilt.16, sa.98, ss.11-24, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı lisede görev yapan okul yöneticilerinin
teknolojik liderlik öz yeterliklerini belirlemek ve okul yöneticilerinin
teknolojik liderlik öz yeterliklerini çeşitli değişkenlere göre
incelemektir. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modeli
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu Bursa Nilüfer ilçesinde
liselerde görev yapan 136 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada
“Eğitim Yöneticileri Teknoloji Liderliği Öz Yeterlik Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçek “Vizyoner Liderlik”, “Dijital Çağ Öğrenme
Kültürü”, “Profesyonel Uygulamada Mükemmellik”, “Sistematik
Gelişim” ve “Dijital Vatandaşlık” alt boyutlarından oluşmaktadır. Veri
analizinde bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA yapılmıştır. Okul
yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik düzeylerinin yönetici
olarak hizmet yılı değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip
göstermediğini tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi
yapılmıştır. Araştırma sonucunda lise okul yöneticilerinin teknolojik öz
yeterlik düzeylerinin “yeterli” olduğu ortaya çıkmıştır. Lise okul
yöneticilerinin teknolojik öz yeterlik düzeyleri en yüksek “Dijital
Vatandaşlık” boyutunda, en düşük ise “Vizyoner Liderlik” boyutunda
çıkmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin teknolojik öz yeterlikleri eğitim
durumuna göre “Profesyonel Uygulamada Mükemmellik” boyutunda
farklılık göstermiştir. Hizmet yılı değişkenine göre 16 yıl ve üzeri
yöneticilik görevi olan okul yöneticileri ile 1-5 yıl deneyimi olan okul
yöneticileri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Hizmet içi eğitim alma
değişkenine göre “Vizyoner Liderlik” boyutunda anlamlı farka
ulaşılmıştır. e-twinning projesi yapma değişkenlerine göre ise anlamlı
farka rastlanmamıştır