KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE, vol.8, no.31, pp.444-458, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin sahip olduğu liderlik
niteliklerini cinsiyet değişkenleri açısından inceleyerek, kadın ve
erkek okul yöneticilerinin sahip oldukları liderlik niteliklerinin ne
derece farklılaştıklarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini,
Eskişehir merkez ilköğretim okullarında görev yapan 16 kadın, 26
erkek okul yöneticisi ile 474 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen Etkili
Lider Nitelikleri Ölçeği (ELNÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın
bulguları, farklı cinsiyetteki okul yöneticilerinin liderlik davranışları açısından aralarında anlamlı farklılıklar olmadığını göstermiş olup
bulgular önceki araştırmaları destekler niteliktedir. Ayrıca, araştırma
bulguları, kadın ve erkek okul müdürlerinin etkili liderlik niteliklerine
sahip olma derecelerinin ortanın üzerinde olduğunu göstermiştir.