AKILLI SAAT TEKNOLOJİSİNE YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARI: MEMNUNİYET VE TEKRAR SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

BİLİCİ F.

Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.25, sa.3, ss.267-300, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Giyilebilir akıllı cihazlardan biri olan akıllı saatler, dokunmatik ekran, sensörler ve kablosuz bağlantı gibi fonksiyonlara sahiptirler. Akıllı saatler, sağlık hizmetlerinde ve spor alanında sıklıkla kullanılmakta ve kalp atış hızı, uyku düzeni, fiziksel aktivite izleme gibi işlevlere sahiptirler. Akıllı saatler, sosyal hayatta moda ve güvenlik amaçlı kullanılabilmektedirler. Bu araştırmada son yıllarda popüler hale gelen akıllı saat teknolojisinin tüketiciler üzerindeki etkileri incelenmiş ve özellikle memnuniyetin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisi vurgulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre araştırmanın boyutlarından olan algılanan zevkin, memnuniyet üzerindeki etkisi istatistiksel olarak anlamlı değildir. Algılanan kullanım kolaylığının ve algılanan kullanışlılığının memnuniyet üzerindeki etkisi ise istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bulunmuştur. Kullanıcıların, ürünün kullanım kolaylığı ve kullanışlılığına dair algıları, memnuniyet düzeyini belirleyici bir faktör olarak öne çıkmaktadır. Son olarak, memnuniyetin satın alma niyeti üzerindeki etkisi güçlü, istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bulunmuştur.
Smartwatches are wearable smart devices and have functions such as touch screens, sensors, and wireless connections. Smartwatches are frequently used in healthcare and sports and have functions such as monitoring heart rate, sleep patterns, and physical activity. It can also be used in social life for fashion and security purposes. In this research, the effects of smartwatch technology, which has become popular in recent years, on consumers are examined, especially the relationship between satisfaction and repurchase intention. According to the research results, the relationship between perceived enjoyment and satisfaction is not statistically significant. The effect of perceived ease of use and perceived usefulness on satisfaction was statistically significant. Users' perceptions of the product's ease of use and usefulness stand out as a determining factor in the level of satisfaction. Finally, the effect of satisfaction on purchase intention was found to be substantial and statistically significant.