Drama ve Animasyon, Doç. Dr. BÜNYAMİN AYDEMİR, Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Erzurum, ss.66-90, 2023
En yaygın ve bilinen tanımıyla eğitim, insanda kendi yaşantısı
yoluyla istendik davranışlar oluşturma süreci olarak bilinmektedir. Eğitimin
amacı ise, çok uzun zaman alabilen bir eğitim boyunca kişiyi hayata hazırlamak
ve toplumun gelişmesine katkı sağlamaktır. Özellikle eğitim alanında yapılan
düzenlemeler, toplumların çağdaşlaşması ve ilerlemesinde oldukça önemlidir.
Çünkü eğitimin, toplumları değiştirme ve biçimlendirmede önemli bir rol
oynadığı pek çok kaynakta da belirtildiği gibi yıllar süren çalışmalarla ortaya
konulmuştur. Eğitim seviyesi
yüksek olan ülkelere bakıldığında bilim ve teknolojinin gelişmişliğine bağlı
olarak yaşam standartlarının üst seviyede olduğu görülebilir. Bunun bir sonucu
olarak insanların gelir ve eğitim seviyesi düşük ülkelere göre kendilerine daha
verimli geçirebilecekleri daha çok boş zamana sahip olduklarını görmek
mümkündür. Dolayısıyla insanlar daha fazla serbest zamana sahip olur. Eğitim
seviyesinin düşük olduğu toplumlara baktığımızda ise insanların hayatta kalabilmek
için sürekli bir şekilde çalışma ve iş yükü altında olduğunu görürüz. Böyle
toplumlarda serbest zaman süreleri de oldukça azdır ve yalnızca zorunlu
ihtiyaçlar için değerlendirilebilmektedir. Boş zaman etkinlikleri denince ilk
akla gelen aktiviteler sportif aktiviteler olarak karşımıza çıkmaktadır.
İnsanlığın varoluşuyla birlikte insanın doğaya ve dolayısıyla çevresine uyumu
ile başlayan kazanma ve üstün olma içgüdüleriyle yaşamının hemen her alanında
harekete olan ihtiyacıyla başlayan sportif etkinlikler zamanla en önemli boş
zaman (rekreasyon) etkinlikleri olmuştur.