Amaç: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemi çocuklarına farklı öğretim teknikleriyle verilen diş fırçalama eğitiminin çocukların diş fırçalama davranışlarına etkisini incelemektir. Yöntem: Çalışma, tek grup ön test ve son test araştırma tasarımına sahip bir çalışmadır. Araştırma, Nisan-Haziran 2024 tarihleri arasında Bursa ilinde bulunan bir devlet anaokulunun bir sınıfındaki 5-6 yaş grubu 23 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Çocuklara doğru diş fırçalama davranışını kazandırmak amacıyla düz anlatım, tartışma, hikaye okuma, gösteri (demonstrasyon), video izletme, boyama etkinliği (fen etkinliği) ve oyun-rol oynama (rol-play) öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Diş fırçalama eğitimin bitiminden yaklaşık dört hafta sonra çalışmanın son test uygulaması yapılmıştır. Bulgular: Farklı öğretim teknikleriyle yapılan diş fırçalama eğitimi sonrası çocukların doğru diş fırçalamaya ilişkin davranışlarında eğitim öncesine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır (p <0.05). Sonuç: Çalışma sonucunda; farklı öğretim teknikleriyle verilen diş fırçalama eğitiminin, çocukların doğru diş fırçalama davranışları üzerinde olumlu etki sağladığı görülmüştür.
Aim: The aim of this study is to examine the impact of tooth brushing training delivered with different teaching techniques on tooth brus- hing behavior of preschool children Methods: The study employed a single group pre-test post-test rese- arch design. The research was conducted with 23 children aged 5-6 in a class at a nursery school in the city of Bursa between April and June 2024. Direct explanation, discussion, story reading, demonst- ration, video, painting (science activity) and role-play methods were used to teach children correct tooth brushing behavior. The post-test was administered approximately four weeks after the end of the tooth brushing training. Results: After the toothbrushing training with different teaching te- chniques, a statistically significant difference was found in the child- ren’s behavior regarding correct tooth brushing compared to before the training (p <0.05). Conclusion: As a result of the study; tooth brushing training with different teaching techniques made positive progress in children’s correct tooth brushing behaviors. Amaç: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemi çocuklarına farklı öğretim teknikleriyle verilen diş fırçalama eğitiminin çocukların diş fırçalama davranışlarına etkisini incelemektir. Yöntem: Çalışma, tek grup ön test ve son test araştırma tasarımına sahip bir çalışmadır. Araştırma, Nisan-Haziran 2024 tarihleri ara- sında Bursa ilinde bulunan bir devlet anaokulunun bir sınıfındaki 5-6 yaş grubu 23 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Çocuklara doğru diş fırçalama davranışını kazandırmak amacıyla düz anlatım, tartışma, hikaye okuma, gösteri (demonstrasyon), video izletme, boyama et- kinliği (fen etkinliği) ve oyun-rol oynama (rol-play) öğretim yöntem- leri kullanılmıştır. Diş fırçalama eğitimin bitiminden yaklaşık dört hafta sonra çalışmanın son test uygulaması yapılmıştır. Bulgular: Farklı öğretim teknikleriyle yapılan diş fırçalama eğitimi sonrası çocukların doğru diş fırçalamaya ilişkin davranışlarında eğitim öncesine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmış- tır (p <0.05). Sonuç: Çalışma sonucunda; farklı öğretim teknikleriyle verilen diş fırçalama eğitiminin, çocukların doğru diş fırçalama davranışları üzerinde olumlu etki sağladığı görülmüştür.