Tasarım Stüdyolarında Çizim Masası Yoğunluğunun Öğrencilerin Algısal Performansı Üzerindeki Etkileri


Creative Commons License

Gökbulut N., Yıldırım K.

Online Journal of Art and Design, cilt.6, sa.4, ss.168-182, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Online Journal of Art and Design
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Art Source, Design & Applied Arts Index, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.168-182
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu çalışmada, aynı karakteristik özelliklerde fakat iki farklıçizim masası yoğunluğuna (%30, %40) sahip modellenmiş sanal tasarım stüdyolarının algısal kalitesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, modellenen sanal tasarım stüdyolarında kullanılan iki farklı çizim masası yoğunluğunun öğrencilerin algısal performansı üzerinde etkili olabileceği varsayılmaktadır. Bu araştırma varsayımını test etmek için Selçuk Üniversitesinde bulunan mevcut bir tasarım stüdyosunda var olduğu düşünülen, iki farklı çizim masası yoğunluğuna sahip tasarım stüdyolarına ait mekânlar modellenmiş ve öğrencilerinVR sanal gerçeklik gözlüğü yardımıyla bu sanal mekânları değerlendirmeleri istenmiştir. Öğrencilerin her ikisanal mekânı değerlendirmelerinde anlamsal farklılaşma ölçeği kullanılmıştır. Sonuçta, öğrenciler tarafından %30 eşya yoğunluğuna sahip mekânıntüm sıfat çiftleri için %40 eşya yoğunluğuna sahip mekâna oranla daha olumlu yönde algılandığı belirlenmiştir.