Sakarya University Journal Of Science, cilt.15, sa.1, ss.60-67, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı otomobil kabininde hava hızının ısıtma süreci sırasında ısıl konfora olan etkisinin deneysel olarak
incelenmesidir. Otomobil içerisindeki ısıl konfor parametreleri genelde; sıcaklık, bağıl nem, hız ve ışınım sıcaklığının
ölçülmesini içermektedir. Çalışmada, ısıtma sürecinde park edilmiş bir araba içerisinde değişik menfez hız düzeyi için
yapılan deneylerde, kabin iç ortam sıcaklığı, bağıl nem, ortalama ışınım sıcaklığı ve sürücü vücut ortalama sıcaklığı değerleri
ölçülmüştür. Deney sırasında sürücüye subjektif anket uygulanmıştır. Değişik menfez hız düzeyi için elde edilen sonuçlar,
sürücünün subjektif anket için verdiği cevaplar ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.