“Uzaktan” Öğretim: Çevrimiçi İmkanlar, Sınırlar, Sorunlar


Ediz Ö. M.

Other, pp.65-67, 2021

  • Publication Type: Other Publication / Other
  • Publication Date: 2021
  • Page Numbers: pp.65-67

Abstract

zorunluluğu Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nde bölüm başkanlığım sırasında “acil durum alarmı” ile gerek rektörümüz gerekse
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile bizzat yapmış olduğum görüşmeler sonucunda
ele alındı. Yıllar önce 2000’lerin henüz başlarında İTÜ Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü öğretim üyelerinden Prof.Dr. Gülen Çağdaş hocamız ile
birlikte çalışmış olduğumuz “uzaktan eğitim-öğretim çalışmaları”ndan kaynaklı tecrübelerim bu kapsamda çok büyük bir katkı sağladı. Üniversitemizin sözkonusu tecrübelerime güvenmesi ve Bilgi İşlem Dairesi’nin mevcut sisteminin tecrübe edilmesi ile birlikte tüm bölüm olarak mimari tasarım stüdyoları da dahil olmak üzere uzaktan eğitim sürecine başladık.
İlk yaptığımız iş öğrencilerimizin uzaktan eğitim kapsamında yeterli donanım ve teknik araçlara sahip olup olmadıklarının araştırılması oldu. Bu kapsamda hızlıca Instagram platformu üzerinden yaptığımız bir anket ile %90’lara varan bir sonuçla sürece büyük oranda hazır olduğumuzu gördük. Bir yandan öğrencilerimizin %10’unun sisteme ulaşamaması sorunu (ancak sonradan çözümlenebildi) ilk başlarda bizleri üzmesine rağmen süreci bir şekilde işletmemiz gerekti. Sonuç olarak; kişisel kapsamda sorunuzu yanıtlayacak olursam uzaktan eğitim sürecinde
büyük bir şok yaşamadığımı söylemek doğru olacaktır. Evimde ve okulumdaki imkanlar, donanım ve yazılım olarak oldukça uygun ve yeterli olduğundan sürece kısa sürede adapte olabildim diyebilirim.