Öğretim Materyali Tasarlamada Yapay Zeka Araçlarının Kullanılması


Creative Commons License

Çalık A. S., Kaya M., Demirdağlı Ş.

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.838-841, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.838-841
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğretim materyalleri tasarlamada ileri teknolojiden yararlanılması her dönem araştırmacılar tarafından sıklıkla önerilmiştir (Huang vd., 2021). YZ’nin kullanım alanları mühendislik, pazarlama, sağlık danışmanlığı gibi oldukça geniş ve birbirinden çok farklı disiplinleri kapsayacak bir yelpazededir. (Huang vd., 2021). Bu çalışmada yaygın olarak kullanılan ve açık kod erişimine sahip YZ araçlarının (Leonardo Ai, ChatGPT) özel eğitimde kullanılmak üzere bireyselleştirilmiş öğretim materyali hazırlamada uygun bir yol olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın deseni tasarım tabanlı araştırma desenidir. Tasarı süreci; Planlama, Uygulama 1, Değerlendirme 1, Uygulama 2, Döngüsel Süreç, Değerlendirme ve Sonuç basamaklarını içermektedir. Araştırma sonuçlarına göre standart yönergeler kullanılarak yapay zeka araçlarında tasarlanan öğretim materyalleri, Etkili Öğretim Materyali olma kriterlerini karşılamada yetersiz kalmıştır. Yapay zeka araçları ile materyal tasarlama süreçlerinde uzman görüşlerine yer verilmesi önerilmiştir.