Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının akademik dinleme becerisi yeterliklerini tespit etmektir. Bu araştırma, betimsel bir çalışma olup tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Marmara Bölgesi’nde bir üniversitenin eğitim fakültesinde sınıf eğitimi lisans programında öğrenimine devam eden 205 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Yıldız (2018) tarafından geliştirilen 'Akademik Dinleme Becerisi Yeterliği Ölçeği' aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda toplanan verilerin analizi, SPSS 21 programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının akademik dinleme yeterliklerinin yüksek olduğu; sınıf düzeyine, cinsiyete, okul türüne, yandal veya çift anadal programına kayıtlı olma durumuna ve Türkçe Öğretimi dersi alma/almama değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının akademik dinleme becerisi yeterliklerinin daha geniş örneklemlerle ele alındığı, bu yeterliklerin akademik başarıyı ne düzeyde yordandığının tespit edildiği çalışmalar ile nitel veri toplama araçlarının kullanıldığı nitel veya karma desenli araştırmaların ve son sınıfta akademik dinleme becerilerindeki düşüşün nedenlerinin araştırıldığı çalışmaların yapılması önerilmiştir.
The aim of this study is to determine the academic listening proficiency levels of pre-service primary school teachers. This research, which is a descriptive study, was conducted using a survey model. The sample of the study consists of 205 students from the primary education undergraduate program in the Faculty of Education at a university in the Marmara Region, who were enrolled during the fall semester of the 2022-2023 academic year. The research data were collected through the 'Academic Listening Proficiency Scale' developed by Yıldız (2018). The data collected in line with the research objectives were analyzed using SPSS 21 software. The results revealed that the academic listening proficiency levels of pre-service primary school teachers were high, and there were no significant differences based on grade level, gender, type of school, enrollment in a minor or double major program, or whether or not they took the Turkish Language Teaching course. It is recommended that future studies consider academic listening proficiency levels with larger sample sizes, explore the extent to which these skills predict academic success, and focus on studies utilizing qualitative data collection tools in qualitative or mixed-methods designs. Additionally, it is suggested that research be conducted to investigate the reasons behind the decline in academic listening skills in the final year.