Pınar Yayınları, İstanbul, 2001
Bu çalışma, “Kur’an’da Tebliğ Metodları”
adıyla Doktora tezi olarak hazırlamış ve daha sonra “Kur’an’da Tebliğ ve Eğitim
Psikolojisi” ismiyle kitaplaştırmıştır.
Çalışma, başlıca üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kavramsal bilgiler
verilmekte, tebliğ ve benzeri kavramlarla metod kavramı ve mahiyeti, Kur'an'ın
bakışıyla insanın bireysel ve sosyal özellikleri ve bunların insanın tutumuna
etkileri üzerinde durulmaktadır. İkinci
bölümde, tebliğ ve eğitim çalışmaları esnasında muhatabı etkilemede
psikolojik etkisi olan, tebliğci ve eğitimcide bulunması gereken ve tebliğin
içeriğinin sahip olması öngörülen özellikler ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde ise, Kur'an'da yer alan
başlıca tebliğ metodları ve bu metodların dayandığı temel prensipler
incelenmektedir.
Sonuç olarak, Kur’an’ın tebliğ ve eğitimde dikkate
aldığı ilke ve yöntemler, insanın yapısı ve fıtratına göre şekillendiği ve
oluştuğu; dolayısıyla tebliğci ve eğitimcilerin, psikoloji, sosyoloji, sosyal
psikoloji ve pedagojiyi iyi bilmek ve diğer sosyal bilimlerden de uzak kalmamak,
kısaca insanı iyi tanımak göreviyle karşı karşıya oldukları vurgulanmaktadır.