Öğrencilerin Gözünden Lisans Üstü Tıp Eğitimi


Creative Commons License

Aydin M. O.

Tıp Fakültelerinde Tıp Eğitimi Ana Bilim Dalının Yeri ve Önemi, Uzm. Dr. Necla ÖZCAN,Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin LAYIK, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, ss.37-41, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Türkiye Klinikleri Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.37-41
  • Editörler: Uzm. Dr. Necla ÖZCAN,Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin LAYIK, Editör
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Lisans üstü tıp eğitimi, Türkiye'de son 10 yıldır hem yüksek lisans hem de doktora eğitimi olarak verilmektedir. Tıp alanındaki diğer lisans üstü eğitimlere göre oldukça yeni olan bu programın değerlendirmesine dair ulusal çapta araştırmalar henüz yeteri kadar yapılmamıştır. Çalışmamızda Türkiye'de lisans üstü tıp eğitimi programına kayıtlı olan öğrencilerden çevrimiçi anket yoluyla veri toplanmış; bu bağlamda tıp eğitimi lisansüstü eğitim süreci; programa başvuru nedenleri, program süresince alınan danışmanlık desteği, programa ilişkin öğrenci memnuniyeti, öğrencilerin eğitim süresince karşılaştıkları zorluklar ve tez süreci boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu anket çerçevesinde mevcut lisans üstü eğitim süreçlerinin öğrenci bakış açısıyla değerlendirilmesi hedeflenmiştir.

Graduate medical education is given as both master degree and doctorate for last 10 years in Turkey. National researches on the evaluation of this program, which is quite new compared to other graduate education in the field of medicine, has not been done enough. In this study, data was collected from students enrolled in the graduate medical education program in Turkey through online surveys; graduate education process were discussed in the context of; the reasons for application to the program, supervisor's support received during the program, student's satisfaction regarding the program, difficulties faced by the students during the education and thesis process. Within the framework of this survey, it is aimed to evaluate the current graduate education processes from a student's perspective.