"FOREIGN LANGUAGES IN ASIAN COUNTRIES: TEACHING EXPERIENCE AND INNOVATION", Astana, Kazakistan, 26 Kasım 2021, ss.178-184, (Tam Metin Bildiri)
Bir yabancı dilin dil bilgisini öğrenmek, her şeyden önce sabırlı ve azimli olmayı, dil pratiğinin devamlılığını gerektiren çok özel bir alandır. Grameri iyi olmayan öğrencilerde diğer dil becerilerinin gelişimi çok sınırlı olacaktır. Dil bilgisi kuralları öğretilirken genellikle hazır cümle kalıplarına başvurulur, oysaki öğrencilerin o cümleleri kendilerinin kurmaları ve anlamalarına imkân tanınması daha da önemlidir. Başka bir deyişle, dil bilgisi becerileri sadece kuralların ezberleme yoluyla değil, o kuralların kullanımıyla kazanılır. Önceleri ağırlıklı olarak dil bilgisi öğretimi üzerine kurulan yabancı dil öğretim sistemi son dönemlerde yerini gramer öğretimini arka plana taşıyan dil öğretim metotlarına bırakmıştır. Bunun sebebi, dil bilgisi kurallarını ezberlemenin sıkıcı olduğunu belirten öğrenci sayısının çokluğu ve dil bilgisi merkezli yabancı dil öğretim usullerinin eskimesidir. Ama yine de şunu unutmamak gerekir ki dil bilgisine başvurmadan dinleme-anlama, okuma, konuşma ve yazma gibi dil becerilerinin temelini oluşturmak imkânsızdır. Yeni dil öğretim metotlarının ana amacı, dil bilgisi egzersizlerini yabancı dil derslerine otantik bir şekilde dâhil etmektir. Bu bildiride Kazakistan’da yabancı dil öğretiminde kullanılan dil bilgisi öğretim yöntemleri ve dil bilgisi yöntemlerinin öğretim özellikleri incelenecektir.
Learning the grammar of a foreign language requires, above all, patience and perseverance. is a very specialised field that requires the continuity of language practice. Good grammar the development of other language skills will be very limited. Language knowledge rules, ready-made sentence patterns are usually used, whereas the students It is even more important that they are given the opportunity to construct and understand those sentences themselves. In other words, grammar skills should be learnt not only by memorising rules, but also by It is gained through the use of rules. Foreign language teaching, which was previously predominantly based on grammar teaching system has recently been replaced by language teaching that puts grammar teaching in the background. methods. This is because memorising grammar rules is boring. and grammar-centred foreign language teaching is the obsolescence of its procedures. However, it is important to remember that grammar language skills such as listening-comprehension, reading, speaking and writing without resorting to It is impossible to form the basis of the grammar exercises. The main aim of the new language teaching methods is to make grammar exercises a foreign language to incorporate it into the lessons in an authentic way. In this paper, foreign language teaching in Kazakhstan grammar teaching methods used in grammar teaching and grammar teaching methods teaching features will be analysed.